Helen op Natuurlijke Wijze
Praktijk Natuurgeneeskunde
Geertje Swart Hazen
Top 5, 8606 JT Sneek
info @ helenopnatuurlijkewijze.nl
06-29115607 (maandag - vrijdag 09.30 - 17.00 uur)
Praktijkdagen dinsdag-woensdag-donderdag
In de workshop kun je kennismaken
met het boek "Ontzettend leuk Anders!",
wat ik speciaal geschreven heb voor
gevoelige nieuwetijdskinderen.
Deze is aan te schaffen voor € 15,50.
Voor volwassenen heb ik een 1 op 1
begeleidingstraject i.p.v. een workshop.
Dan kunnen we specifiek kijken waar je
tegenaan loopt en gelijk ook eventuele
blokkades weghalen en energie in balans
brengen. Voor dit traject geldt het uurtarief
en tijd naar rato.
Daarnaast zijn de interactieve workshops gevuld met zaken die ik in mijn praktijk tegenkom. Je leert wat HSP is, energie te voelen, het verschil te voelen tussen in balans en uit balans te zijn, hoe je met simpele natuurlijke hulpmiddelen rust kunt creëren, hoe je met visualisatie de energieën die niet van jou zijn los kunt laten, jezelf beschermen en hoe je in contact kunt blijven met je hele lijf.
De workshops worden speciaal samengesteld voor de doelgroep waar hij voor is.
"Ik zet je in jouw kracht, zodat je jouw prachtige karaktereigenschap 'hooggevoeligheid' in je eigen leven en werk in kunt zetten."
BIJ ALLE WORKSHOPS WORDT REKENING GEHOUDEN MET DE VEILIGHEID VAN JOUW GEZONDHEID. BEN JE VERKOUDEN, KOORTSIG OF HEB JE LAST VAN HOEST? BLIJF LEKKER THUIS EN STUUR MIJ EVEN BERICHT. ER ZIJN GEEN ANNULERINGSKOSTEN OP DIT MOMENT.
2,5 uur, € 45,= p/p incl. uitgebreide hand-out
Aanvragen via het formulier op deze webpagina.
Plan je eigen datum in. Voor 1 of meerdere personen (max. 4).
Toeslag voor 1 op 1 persoon € 5,00.
2 uren, € 32,= p/p, locatie Top 5, Sneek
Aanvragen via het formulier op deze webpagina.
Plan je eigen datum in. Voor 1 of meerdere personen (max. 4).
Toeslag 1 op 1 persoon € 5,00.
1 op de 5 kinderen is hooggevoelig (onderzoek 1992) en het aantal groeit.
2,5 uur, op locatie aan te vragen, € 45,= p/p
Aanvragen via het formulier op deze webpagina.
Werk je met kinderen en wil je graag een 1 op 1 een workshop? Geef dit dan aan bij het opgaveformulier. De toeslag die erbij komt is dan € 5,00.
In mijn werk als Energetisch Natuurgeneeskundig Therapeut krijg ik vaak de vraag "Wat zijn nu eigenlijk nieuwetijdskinderen?" en telkens weer blijft het lastig om dat in één of twee zinnen uit te leggen.
Misschien kan ik het beter doen aan de hand van een gedicht. Dit gedicht komt van de kalender van HARTverwarmendWijs, een organisatie die zich inzet voor een ander onderwijssysteem en dit doet met co-creators.
Ik
Zie mij
zie mij écht
Hoor mij
luister écht
Praat tegen mij
neem me serieus
Beantwoord mijn vragen
geef mij uitleg als ik erom vraag
Bekritiseer mij niet onnodig
laat mij nadenken over mezelf
over mijn kunnen, weten en denken
Straf mij niet
niet omdat jij ouder en groter bent
niet omdat jij gelijk denkt te hebben
niet omdat jouw oordeel allesbepalend is
Geef me wel grenzen
en regels
niet teveel
ik zou verdwalen
Beloon met niet met stickers, beloftes en cadeaus
maar toon mij je liefde en genegenheid
niet om wat ik kan
niet om wat ik weet
maar om wie ik ben
Zie mijn wezenlijke ik
mijn kern
mijn zijn IK
(auteur: Manja Haze)
Het woord “nieuwetijdskinderen”, dekt voor mij de lading niet en ik zou liever het woord “nieuwetijdsmensen” willen gebruiken. Naast de jonge kinderen zijn er namelijk ook jongeren en volwassen nieuwetijdskinderen die vastlopen in hun leven. Ze willen graag vanuit hun hart leven, zoals het de bedoeling was toen ze op aarde kwamen. Maar door omstandigheden of de omgeving waar ze terecht komen kunnen ze dat niet doen. Dan gaat het wringen en het lichaam protesteert of er ontstaat gedrag wat men (de maatschappij) niet als gepast beschouwt. Steeds meer gaan hoofd en hart wringen. Het verstand zegt zus en het gevoel zegt zo en lichamelijke of psychische klachten kunnen daardoor ontstaan.
Nieuwetijdskinderen kunnen druk en chaotisch zijn of juist heel teruggetrokken en krijgen dan vaak het stempeltje ADHD, ADD, PDD-NOS of autisme terwijl er iets anders aan de hand is. Ze hebben ogen die dwars door je ziel heenkijken, hebben wijze uitspraken en bedenken creatieve oplossingen. Daarbij zijn ze gevoeliger dan kinderen uit vroegere generaties. Dat komt omdat hun geestelijke lichamen een beetje zijn gaan ‘lubberen’ en niet meer zo vast aan het fysieke lichaam zitten.
Ze hebben een grote aura, dat is zoiets als een onzichtbare energiebel om je heen. Die aura heeft kleuren en sommige kinderen kunnen die kleuren zien. Ze kunnen ook heel goed aanvoelen wat er in een ander omgaat. Ze slaan (vaak onbewust) hun aura om andere mensen heen en voelen dan de ander zijn of haar emoties. Als deze kinderen daar dan in hun kinderlijke onschuld een opmerking over maken, kan het bij volwassenen soms een boze reactie uitlokken. Een volwassene kan zich betrapt voelen en het kind begrijpt niet wat het ‘fout’ heeft gedaan. Kleine kinderen hebben hun aura onbewust openstaan en kunnen last krijgen van stemmingswisselingen. Ze kunnen dan ook geen antwoord geven waarom ze zich zo boos of verdrietig voelen.
Sommige kinderen worden overprikkeld door indrukken. Dat kunnen geluiden, licht of vormen zijn en dan moeten ze zich afreageren. Ze kunnen hun energie niet kwijt en dan kan het dus geen kwaad om ze even uit te laten razen. Als ze een hele tijd stil hebben moeten zitten, laat ze hun energie dan bijvoorbeeld maar even wegspringen op de trampoline. Andere kinderen willen juist rust en even alleen op hun kamer zijn. Soms zelfs met de gordijnen dicht. Even lekker niks. Voor ouders en leerkrachten is het niet altijd even gemakkelijk met het kind om te gaan.
De gevoeligheid van nieuwetijdskinderen wordt door de medische wereld behandeld met Ritalin en andere medicatie, maar ouders die liever een natuurlijke manier zoeken, kunnen terecht in mijn praktijk. Het is de bedoeling dat we onze samenleving zo omvormen dat deze kinderen zich hier welkom voelen en kunnen leven, zonder als ziekelijk, afwijkend of wat dan ook bestempeld te worden. Deze kinderen helpen ons onze nieuwe wereld te vormen zonder scheidsmuren, zonder dogma’s en met mensen die denken en handelen vanuit hun hart.
Ik geef workshops op locatie. Dit kan ook bij jou op locatie, bijvoorbeeld op een ouderavond van school, je werkplek als professional of in een bibliotheek. In mijn workshops neem ik de ervaringen vanuit mijn praktijk mee en ik leg uit hoe geholpen kan worden bij vastlopen bij overprikkeling en het voorkomen ervan.
Om mij te boeken, neem dan s.v.p. contact op via tel: 06-29115607 of via het formulier.
Kinderen die aandachtig en opmerkzaam zijn. Die zo lijfelijk invoelen wat er bij een ander ‘speelt’, dat ze gevoelens zoals pijn, boosheid of verdriet overnemen en lichamelijke klachten kunnen krijgen (misselijk, buikpijn, hoofdpijn).
Bewuste kinderen die gemakkelijk en veel in contact staan met de natuur en daar veel interesse in hebben. Oog voor detail hebben.
Kinderen die zich zo in tv-programma’s zoals het jeugdjournaal inleven, dat ze het moeilijk los kunnen laten en erover gaan piekeren en slaapproblemen hebben.
Levendige kinderen die heel veel aandacht vragen door hun drukke gedrag.
Dromerige kinderen die zich in hun schulp terugtrekken en niet bereikbaar lijken te zijn. Kinderen die altijd klaarstaan om te helpen, willen ‘pleasen’ en zichzelf daarbij voorbij lopen. 1 op de 5 is hooggevoelig.
Herken je bovenstaande bij jouw kind of de kinderen in jouw klas of groep?
Als alles zo diep en direct binnenkomt dan leef je zonder filter. Door overprikkeling kun je niet meer goed functioneren. Ga je gedrag vertonen wat maatschappelijk niet geaccepteerd wordt, want het kan heel verstorend voor de omgeving zijn. Bijvoorbeeld in de klas of groep. Het kind kan niet meekomen met de leerstof en/of heeft moeite met sociale contacten, vrienden maken en vrienden houden. Werken in groepjes is lastig, omdat het kind door de anderen niet begrepen wordt. Er kan zelfs pestgedrag van de andere kinderen ontstaan.
Uitleggen wat overprikkeling is, hoe je het aan kunt zien komen en voorkomen. Als het kind al overprikkeld is geraakt om het weer in balans te brengen. Vertellen hoe om te gaan met sensitiviteit en hoe je dit talent kunt inzetten in je leven en werk.
Uitleggen hoe de ‘uitstraling’ van de ouder (s), leerkracht of leidster effect op de kinderen kan hebben. Kinderen sterker maken en in hun kracht zetten, weer kindergeluk geven. Het geven van tips, oefeningen en handvatten voor thuis en op school. De leerkrachten en ouders wegwijs maken in de wereld van (over)gevoeligheid. Op verzoek kan er een thema-avond voor ouders worden gegeven. Om kennis te maken is een inloopochtend op locatie een mogelijkheid.
Deze website gebruikt cookies. Bij doorgaan van het gebruik van deze website, accepteer je het gebruik van cookies.
Lees meer hoe ik cookies gebruik